درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سلام
سلام دوستان من ی تاکسی405مدل89دارم مشگلم اینه که تا ماشینو روشن میشه به فاصله کمی امپرم میاد وسط ترموستات75وفشنگی هم تازه عوضکردم فن ماشین زیاد کارمیکنه یعنی وقتی که میخوام ماشینو خاموش کنم 30دقیقه طول میکشه تافن خاموشه درضمن من حدود4درجه ازایسو درجه کم کردن لطفا راهنمایی فرماید
سلام. بنده کارشناس نمایندگی خودرو هستم خودم مهندس برق (لیسانس برق) و دو سال دوره دیدم و 7 سال تجربه کاری دارم. بنده استدلال نویسنده رو قبول ندارم به این دلیل که: خود کمپانی فرانسه میگه برای محیطهایی که گرمسیر محسوب میشن و رنج دمایی اونها از دمای زیر صفر -10 تا +35 به بالا در چهار فصل هست (مثل تهران یزد کرمان اصفهان شیراز رشت زنجان قزوین کرج تبریز) بهتره از ترموستات 76 درجه سانتیگراد استفاده بشه، دلیلشم اینه، وجود ترموستات همیشه باعث میشه دمای آب روی 76 درجه تثبیت بمونه و ضمنا 76 درجه دمای خیلی زیادیه که حتی چند ثانیه ام نمیشه دست روش نگه داشت! بیشتر از این و دائمی باعث سوختن کاسه نمدها و روغن ریزی میشه. البته ترموستات در دمای 76 درجه به بالا باز میشه و اب به رادیاتور ارسال میشه تا خنک بشه برسه به همون 76 درجه و اگه بر اساس شرایط، دما بالاتر بره و برسه به 90 (مثل زمانی که ماشین در فشار هست یا سربالایی هست) فن روشن میشه که برای پایین اوردن دما بیشتر کمک بشه. دما اگر زیر 76 بشه ترموستات فورا میبنده تا دیگه اب نره داخل رادیاتور. حالا تصور کنید که روی یه ماشین از این ترموستاتهای فله ای که 82 درجه هستن بندازین. نه تنها کاسه نمدهای ماشین زودتر میسوزن و ماشین به روغن ریزی میوفته بلکه فن ماشین هی تند تند روشن میشه و اصطحلاک بالا میره چون تا ترموستات بخواد باز بشه و اب برسه به رادیاتور، دما از 90 هم رد میشه و به این خاطر فن بدبخت الکی هی باید روشن باشه..
جناب اگر به ترموستات سوراخ بزنیم یا اصلا حذف کنیم مشکل داره؟
سلام اگه ترموستات رو سوراخ کنی آب گرم موتور به سرعت در داخل رادیاتور در گردش میشه و توقفی در داخل رادیاتور برای سرد شدن و ورود مجدد به داخل کانالهای آب داخل موتور رو نخواد داشت پس موتور خنک نشده و باعث داغی بیشتر موتور نیز خواهد گردید پس ترموستات استاندارد ماشینت رو بنداز روش و سوراخش نکن . واسه موتور ملی ۸۸ درجه بنداز .
داداش گلم دمای کشور فرانسه ۵ ماه پاییزیه و ۷ ماه سرد اون درجه ها و موتور های منتاژ شده به اون سبک با درجه های استاندارد خود فقط و فقط واشر زدنه???? من خودم ۷۵ بستم باز تا ۹۱ میاد برمیگرده ، ایران گرمسیره ۸۰ درجه به بالا یعنی آتش زدن موتور از قصد ،شما وقتی ترموسات ۷۵ میندازی تا ۸۵ بالا میره زود میاد پایین و مجدد نم نم تا ۸۵ میره ، یعنی بهترین حالت برای کشور ما ، البته اگر به تنهایی فقط ۷۵ درجه وصل کنی خوب نیست مدام تو فشاره ، بایستی رله دستی(سُربی جیوه دار۷۵ درجه) هم به سیم پیچی فن اضافه کنی که سر دما سنج به وسط کمی بالا تر تنه ی رادیات نصب میشه
اینجوری فن کند در ۷۶ شروع میشه و دما در ۷۰ درصد به روی ۸۳ هستش
تحلیل شما خیلی منطقی نیست مهندس جان! اگه دمای 82 درجه باعث خرابی قطعات بشه که اون ماشین رو باید به زباله دان انداخت. اتفاقا در دمای 82 اصطکاک و استهلاک ماشین کم می شه. در ضمن اگه دمای موتور مثلا در سربالایی به 90 درجه برسه عملا ترموستات 76 و 82 در مسیر حرکت و جریان آب نقشی ندارن چون جفتشون باز هستن
سلام برای ۴۰۵ جنوب ایران که خیلی گرمه مثل بندرعباس وبوشهرچه ترموستاتی پیشنهاد می کنید؟
سلام من خودم پژو 405 مدل 84 دارم داشتم تو کمربندی با سرعت 160 میرفتم که یهو چراغ استپ با چراغ آمپر آب روشن شد وفن دور تندشم روشن شد اول فکر کردم که ماشین داغ کرده رفتم نگاه کردم دیدم آب رادیات سرده ماشینو بردم خونه صبحش استارت زدم دیدم ماشین روشن شد وهیچ مشکلی نداشت رفتم پیش دوستم که میکانیک بود گفت ماشینت ترموستات نداره یه ترموستات 75 برام گذاشت الان خوب ما میکنه
سلام لطفا راجبه منگوله ای که روی ترمستات هست توضیح بدین کارش چیه و چرا روی ترمستات نصبه ؟؟؟
سلام من پارس ال ایکس ۸۵دارم تو جاده بودم یهو ماشین امپر چسپوند کابوتو زدم بالا رادیاتورم سرد بود ماشینم دیگه روشن نشد با یدک بردم مکاکنیک مکانیکم گفت ترموستاتت قفل کرده واشر سر سیلیندرت سوخته اب و روغن قاطی کرده از اون دفعه ترسیدم خیلی خرج دستم داد دیگه ترموستات نگذاشتم روش ولی سر پایینی خیلی دماش میاد پایین تا حالا تو هیچ شرایطی دور تند فن فعال نشده بنظرتون ترموستاتو بزارم روش دباره
سلام
خودروی پراید مدل 84 دارم، ترموستات دیر عمل میکنه و گاهی هم اصلن عمل نمیکنه و آمپر میره بالا، ترموستاو ع ض کردم اما مشکل حل نشد، دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم، بردم تعمیرگاه گفتن چیزیش نیست
دوست عزیز کی گفته همیشه از ترموساته، اول از هواگیری صحیح و نبود نشتی اطمینان کامل پیدا کن و بعد از سلامت فن مطمعن شو تست بعدی سرعت پاشش واتر پمپ و در آخر اگر بالا و پایبن رادیات با لمس دست بصورت یکدست داغ بود و مطلع شدی رادیات گرفتگی نداره، در مرحله آخر رادیات بخاری که در پشت داشبورد موجوده خیلی هم زود تر از رادیات کثیف میشه
سلام ممنون از سايت خوبت من ماشينمو تازه گرفتم پرايد81 هست فنش يکسر کار ميکنه و ترموستاتم نداره و شيلنک رادياتور هم پف ميکنه ميتونين بگين مشکل از چيه
سلام من یه 405 دارم که توجاده امپر ابش میاد به 0 میرسه دلیلش چیه البته یه هفتست ایجوری شده مشکل ار ترموستاته اینم بگم که تا یذره سرعت میرم امپر زود میاد پایین ممکنه ترموستات کلا رو حالت باز مونده باشه که ماشین زود خنک میشه و تو جاده به 0 میرسه
عمر موتورت به شدت میاد پائین ترموستاتت خراب شده باز مونده عوضش کن .
باسلام دوستان پژو پارس ۸۵دارم ک امپر اب چند وقتیه که بعد ۵دقیقه از روشن بودن ماشین میره وسط و فن ها هم همیشه دور کند کار میکنن ولی امپر همون وسط و ی ذره مییاد پایین بردم تعمیرگاه گفته باید فشنگی کله سبز و عوض کنی و ترموستات ۷۵بزاری آیا ترموستات ۷۵ضرر نداره برا ماشین ؟؟؟خواهشا اگه کسی میدونه نظرشو بگه ممنون.
با سلام
ماشینت صحیح و سالم داره کار میکنه امپر اب باید تا وسط بیاد فن بزنه یه خورده بیاد پایینتر
ترموستات فابریک 82
ترموستات 75 به درد شهرهای جنوبی میخوره که خیلی گرمه من یه بار 75 انداختم رفتم مسافرت بروجرد تو جاده که باد سرد میزد به ماشین امپر اب به صفر رسید و بخاری هم از کار افتاد چراغ استپ و .. روشن شد اولین نمایندگی عوضش کردم 82 درجه انداختم همه چی درست شد
جلوی رادیات پلاستیک بزار که دیگه سر نشه رادیات ماشینت.یا کارتن
سلام.من پژو 2000 دارم.فن ماشین سالمه.ترموستاتشم 83ولی شب و روز آمپر 90به بالا میره.میشه بفرمایید عیبش از کجاست؟ وقتی کولر میگیرم میره نزدیک 100
سلام نیسان دوگانه کارخونه ۹۱ من ترمستات و ۸۲ کردم تو ۷۸ هم تک میکرد الانم همینطور سرپایینی تو گاز چند بار تک میکنه ولی تو بنزین این کارو نمیکنه مشکل از کجاست خواهشن....
همه این حرفایی که زده شد درسته.ولی به نظر من الان تو شهرای جنوبی که هوا انقد گرمه ماشین ترموستات نداشنه باشه بهتر خنک میشه.من خودم وقتی ترموستات رو ماشینم بود نمیتونستم تو ترافیک کولر بگیرم ولی الان که برداشتمش خیلی راحت کوار میگیرم بدون اینکه آمپر حتی به خط وسط نزدیک بشه.در ضمن من شیرازیم و ماشینم 405 هس.ممنون از سایت خوبتون
ماشین من آریسانه دمای آب رو خط وسطه مشکلی که واسه ماشین پیش نمیاد
سلام
ماشین من x50 تو کیلومتر ۲۰۰۰ متوجه شدم ماشین وقتی تازه روشن شده میره رو فن تند و خیلی هم دیر خاموش میشه،نمایندگی میگه مشکل از ترموستات هست و با تعویض اون با ترموستات دما پایین مشکل حل میشه البته دوستان jac هم همین مشکل دارن.
عالی بود.موفق باشی
سلام
دست گلت درد نکنه. اموزنده و مفید بود.
موفق باشید.
سلام. اگه 2 ضدیخ خالی بریزم و آب قاطیش نکنم چه اتفاقی می افته؟ واسه پراید
باز ده ضد یخ پایین میاد بهترین حالت ترکیب که بالا ترین بازده رو داره 50%-50%هستش
کل چیبهای واشر هر چیزی رو سوراخ میکنه ضد یخ خالی.اصلا خیلی بد راهنمایی میکنید
سلام من پژو 405دارم الان چند وقتیه وقتی سر پایینی میرم آمپر خیلی میاد پایین و چراغ آمپر و استپ روشن میشه و فن دور تند کار میکنه باید ی 5دقیقه واستم ماشینو خاموش کنم تا درست شه.ممنون میشم راهنماییم کنید که اشکال از کجاست
سلام
سنسور دمای موتور
و ترموستات رو چک کنید
فقط مشکلتون از ترموستاته من خودم پرشیام اینجوری شد رله فن و ... عوض کردیم فایده نداشت آخر سر دیدیم از ترموستاته. الکی خرج اضافی نکن فقط ترموستاتو عوض کن
باسلام مشکل از ترموستات است
سلام من پژو 405دارم الان چند وقتیه وقتی سر پایینی میرم آمپر خیلی میاد پایین و چراغ آمپر و استپ روشن میشه و فن دور تند کار میکنه باید ی 5دقیقه واستم ماشینو خاموش کنم تا درست شه.ممنون میشم راهنماییم کنید که اشکال از کجاست