1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. تویوتا
  4. کرولا
  5. 1.8 سی وی تی (2013-2018)

تویوتا کرولا 1.8 سی وی تی 2013-2018

Toyota Corolla 1.8L CVT 2013-2018

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1798 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک
6 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروتویوتا کرولا 1.8 سی وی تی 2013-2018

تویوتا کرولا - Toyota Corolla که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال 1966 معرفی شد. در سال 2013 فروش کرولا از 40 میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست. میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است. در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل 2014 کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود. حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند. در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت برای بازارهای آمریکای شمالی و سایر بازارها، معرفی شده است. سبک طراحی مدل مورد آزمایش که برای دبی و مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند. در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید. فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است. 

گالری تویوتا کرولا 1.8 سی وی تی 2013-2018

نظرات کاربران
  • مسعود 13 شهریور 1395 ساعت 13:52

    کرولا از وقتی تایوانی شد کیفیتش خیلی افت کرد متاسفانه بسیار خشک و موتور علیرغم 2000 بودن شتاب ضغیف

  • سام 7 شهریور 1395 ساعت 21:01

    موتورش دوهزاره ها اصلاح کنید

  • محمدماجد 16 مهر 1393 ساعت 23:05

    داشبوردش یکم سادس بقول گفتنی فضایی نیست

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو تویوتا کرولا 1.8 سی وی تی 2013-2018
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایرتویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1798 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 132 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 173 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 73.3 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مستقل
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 8 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 4.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 8 عدد کیسه هوا ( روبه رو 2 ، جانبی 2 ، پرده ای 2، زانوی راننده 1)
  • سیستم های پایداری و کمک راننده VCS , TRAC , SST , ABS , EBD , BA
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت ، مجهز به ریموت کنترل ، سیستم باز و بسته شدن دربها بدون کلید ، مجهز به کمه استارت خودرو
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
  • نوع غربیلک تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD ، دارای 6 بلندگو ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه نمایش LCD چند منظوره
  • سیستم صندلیهای جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها تنظیم دستی به همراه راهنمای LED
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو هالوژن به همراه مه شکن جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل هوشمند
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • مسعود مسعود (13 شهریور 1395 ساعت 13:52)

    کرولا از وقتی تایوانی شد کیفیتش خیلی افت کرد متاسفانه بسیار خشک و موتور علیرغم 2000 بودن شتاب ضغیف

  • سام سام (7 شهریور 1395 ساعت 21:01)

    موتورش دوهزاره ها اصلاح کنید

  • محمدماجد محمدماجد (16 مهر 1393 ساعت 23:05)

    داشبوردش یکم سادس
    بقول گفتنی فضایی نیست

  • نیماکورکی نیماکورکی (6 مهر 1393 ساعت 02:42)

    جلوش قیافش قشنگه داخلی هم قشنگه

  • یوونتوس یوونتوس (3 مهر 1393 ساعت 09:27)

    قیافش خیلی خوب شده. ولی ای کاش موتورشو همون نسل قبلی نمیذاشتن.

  • پارسیا پارسیا (16 بهمن 1392 ساعت 05:09)

    قیمت این خودرو توسط ایرتویا اعلام شده .لطفا به روز رسانی کنید

  • جعفر جعفر (2 بهمن 1392 ساعت 19:58)

    قیمت کرولا 2014 در بازار آزاد چند ه؟
    چطور نمایندگی نداره ولی تو بازار ازاد موجوده؟

  • جعفر جعفر (27 دی 1392 ساعت 20:22)

    ببخشید کسی میتونه تفاوتهای کرولا 2014 رو 2013 بگه؟ از لحاظ اتاق و غیره . ممنون

خودروهای هم رده