1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. فیات
  4. سی نا
  5. دنده ای (1387-1389)

فیات سی نا دنده ای 1387-1389

Fiat Siena Manual 1387-1389

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1368 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
6.2 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروفیات سی نا دنده ای 1387-1389

فیات سی ینا - Fiat Siena که در کشورمان توسط شرکت خودرو سازی صنعت پارس (تاپکو) تولید می شود، درواقع گونه سدان و صندوقدار فیات پالیو می باشد. فیات ایتالیا همزمان با رنو فرانسه که l90 را برای بازارهای جهان سومی آماده می نمود پروژه فیات ارزانی که بتواند در این بازارها رقابت کند را آغاز کرد. در سال 1996 برای نخستین بار فیات پالیو در تاسیسات تولید خودرو فیات در برزیل متولد شد. این خودرو همانند لوگان درحال حاضر در کشورهای متعددی نظیر آرژانتین، هند، برزیل، چین، ترکیه، مصر، ایران و … تولید و مونتاژ می گردد. سی ینا در اصل نامیست که برای نمونه های غیر اروپایی فیات پالیو که صندوقدار می باشند اطلاق می شود.

گالری فیات سی نا دنده ای 1387-1389

نظرات کاربران
  • سعید ایزدی 1 آبان 1400 ساعت 15:16

    با سلام سوکت سنسور کیلومتر قطع شده اگر کسی میتونه از سوکت و رنگ سیم ها واسم عکس ارسال کنه ممنون

  • هادی حسنی 6 خرداد 1400 ساعت 00:26

    چند تا از اینا تو ایران تولید شده

  • سینا 18 اردیبهشت 1399 ساعت 21:53

    با سلام این ماشین برای مصارف شهری و برون شهری طراحی شده و به هیچ عنوان با خودرو های داخلی قابل مقایسه نبوده و نمیباشد چه از لحاظ کیفیت قطعات و چه از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ و بخشی از امکانات آن که به تازگی در برخی از محصولات داخلی دیده میشود. و به جرات میتونم بگم اگر تولید این خودرو با همین کیفیت ادامه پیدا میکرد در سطح شهر هرگز شما سواری های هم تیپ مثل کلیه محصولات پژو و سمند و ال 90 و تیبا را مشاهده نمیکردید. در خصوص هندلینگ و کیفیت سواری و عایق بودن اتاق در حد نصاب خودرو های اروپای هم سال خودش و خودروهایی نظیر کلاس تویوتا و مزدا میباشد و این مسئله را تنها کسانی که این خودرو را تجربه کردن متوجه میشوند. در خصوص مشخصات موتور باید عرض شوند به هیچ عنوان حجم موتور و مقدار اسب بخار تولید شدش در راننده گی شهری و بین شهری مشکلی ایجاد نمیکند. و باید در نظر داشت مکانیکی خودرو خیلی فراتر از اعداد و ارقام و مشخصات موتوری هست. در خصوص گیریبکس و جعبه دنده یکی از بهترینها در کلاس خودش میباشد و فقط کافی کسانی که سواری پژو را تجربه کردن یک بار اونرا تست کنن. در حال حاضر با توجه به عدم کیفیت خودرو های داخلی و رشد قیمت خودرو دوستان علاقمند در خرید این خودرو شک نکنن. قطعات فنی و کلیه لوازم این خودرو در بازار شهرهای تبریز، تهران به راحتی یافت میشود. و فقط کافی قطعات را بصورت منظم و دوره ای بازدید کنید و قطعات آسیب دیده و یا محتمل تعویض را زودتر خریداری کنید. درضمن هیچ قطعه ای از این خودرو زودتر از بازه زمانی تعریف شده برای خودش خراب نمیشه و از این بابت خیال همه دارندگان و خریداران مطمئن باشه. من خودم این ماشین از سال 89 تا الان دارم بغیر از موارد مصارفی هیچ قطعی از ماشین عوض نکردم. و در مجموع خودرو با کیفیت سواری و بدنه بالا و امکانات پایه ای قابل قبول و کم اصطحلاک میباشد و بواسطه همین خصوصیات تولید این خودرو در بازار انحصاری موجود در همان سال های پس تولید متوقف شد.

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو فیات سی نا دنده ای 1387-1389
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده توسعه صنعت پارس

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1155 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 175/70R14
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 175/70R14

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1368 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 77 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 115 نیوتون متر در 2600 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 55 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 48 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SJ
  • روغن مناسب برای خودرو 2 20w50 SJ
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق سیستم تعلیق مستقل
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 162 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 8.2 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سویچ ضد سرقت ، قطع سوخت خودکار ،قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک سه شاخه
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه 4 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا کامپیوتر سفر
  • سیستم صندلیهای جلو کنترل دستی ، صندلی راننده دارای تنظیم ارتفاع و گودی کمر
  • سیستم صندلیهای عقب دارای 2 عدد پشت سری
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای تنظیم زاویه نور ، دارای مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • سعید ایزدی سعید ایزدی (1 آبان 1400 ساعت 15:16)

    با سلام
    سوکت سنسور کیلومتر قطع شده
    اگر کسی میتونه از سوکت و رنگ سیم ها واسم عکس ارسال کنه ممنون

  • هادی حسنی هادی حسنی (6 خرداد 1400 ساعت 00:26)

    چند تا از اینا تو ایران تولید شده

  • سینا سینا (18 اردیبهشت 1399 ساعت 21:53)

    با سلام
    این ماشین برای مصارف شهری و برون شهری طراحی شده و به هیچ عنوان با خودرو های داخلی قابل مقایسه نبوده و نمیباشد چه از لحاظ کیفیت قطعات و چه از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ و بخشی از امکانات آن که به تازگی در برخی از محصولات داخلی دیده میشود. و به جرات میتونم بگم اگر تولید این خودرو با همین کیفیت ادامه پیدا میکرد در سطح شهر هرگز شما سواری های هم تیپ مثل کلیه محصولات پژو و سمند و ال 90 و تیبا را مشاهده نمیکردید.
    در خصوص هندلینگ و کیفیت سواری و عایق بودن اتاق در حد نصاب خودرو های اروپای هم سال خودش و خودروهایی نظیر کلاس تویوتا و مزدا میباشد و این مسئله را تنها کسانی که این خودرو را تجربه کردن متوجه میشوند.
    در خصوص مشخصات موتور باید عرض شوند به هیچ عنوان حجم موتور و مقدار اسب بخار تولید شدش در راننده گی شهری و بین شهری مشکلی ایجاد نمیکند.
    و باید در نظر داشت مکانیکی خودرو خیلی فراتر از اعداد و ارقام و مشخصات موتوری هست.
    در خصوص گیریبکس و جعبه دنده یکی از بهترینها در کلاس خودش میباشد و فقط کافی کسانی که سواری پژو را تجربه کردن یک بار اونرا تست کنن.
    در حال حاضر با توجه به عدم کیفیت خودرو های داخلی و رشد قیمت خودرو دوستان علاقمند در خرید این خودرو شک نکنن.
    قطعات فنی و کلیه لوازم این خودرو در بازار شهرهای تبریز، تهران به راحتی یافت میشود. و فقط کافی قطعات را بصورت منظم و دوره ای بازدید کنید و قطعات آسیب دیده و یا محتمل تعویض را زودتر خریداری کنید.
    درضمن هیچ قطعه ای از این خودرو زودتر از بازه زمانی تعریف شده برای خودش خراب نمیشه و از این بابت خیال همه دارندگان و خریداران مطمئن باشه.
    من خودم این ماشین از سال 89 تا الان دارم بغیر از موارد مصارفی هیچ قطعی از ماشین عوض نکردم.
    و در مجموع خودرو با کیفیت سواری و بدنه بالا و امکانات پایه ای قابل قبول و کم اصطحلاک میباشد و بواسطه همین خصوصیات تولید این خودرو در بازار انحصاری موجود در همان سال های پس تولید متوقف شد.

  • هادی محمدی هادی محمدی (12 آذر 1398 ساعت 08:10)

    واقعا ماشین با کیفیتی هست ، کم استهلاک و کم مصرف
    یک کلام بگم استخوان فیله

  • شاهین شاهین (7 مهر 1398 ساعت 19:52)

    من اکثرا ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم و حالا حدود ۶ ساله که فیات دارم واقعا ماشین فوق العاده و عالیه و هم ردیفش توی ایران نیست.2030

  • مینو مینو (22 آذر 1397 ساعت 18:15)

    واقعا هر روز که از داشتن این ماشین میگذره، بیشتر عاشق این ماشین میشید. داخلش خیلی جادار و شیکه. صدوق جادار با کنترل خیلی خوب در پیچ ها. برخلاف فضای مناسب داخل خودر، برای پارک اصلا فضای زیادی نمی گیره و کامپیوتر سفری که روی ماشین قرار دادن واقعا مثل یک همسفر خوبه که در کنار مصرف بشدت پایینش، میشه روش حساب ویژه ای باز کرد. حدود 50 تومن واقعا عالیه... پیشنهاد میکنم بجای هر ماشین ایرانی اینو پیدا کنید و بخرید...

  • امین قنبری امین قنبری (3 شهریور 1397 ساعت 15:07)

    این خودرو با این قیمت در مقایسه با سایر خودروهای زیر 50 میلیون تومان وافعا عالیه و تنها ایرادش قطعات کمش هست که می ارزه آدم سوار این بشه و سالی یکبار بره تعمیرگاه و البته قطعاتش هم هست ولی فقط با این تفاوت که همه جا نیست.
    بی نهایت توصیه می کنم اگر نمونه سرحالش را دیدید، بخرید....من دارم به شدت راضی هستم.
    .
    اصلا خراب نشده و صدا بی صدا.... سوپر سایلنت

  • مهرداد مهرداد (20 فروردین 1397 ساعت 16:59)

    من 8ساله یکیشو دارم . تقریبا صفر خریدم و بسیار راضیم البته در مقایسه با قیمتی که داره. ماشین کم استهلاک وکم مصرفیه . بنظر میرسه این سری که در سال 88وارد کشور شد مونتاژ ترکیه میباشد وهیچ قطعه چینی ندارد . حتی قطعات یدکی مصرفی نیز ایتالیایی یا ترکیه ای است که قیمت قطعات نیز مناسب است. در ضمن همینکه قطعات یدکی مطمئن و اصل هستندیکی از نقاط قوت این ماشین است واگر در ایران تولید انبوه میشد هرجند جایگزین مناسبی برای ماشین های ارزان قیمت میشد ولی چون قطعات نیز داخلی میشدند جای نگرانی داشت. در هر حال که در اشفته بازار فعلی ماشین، فیات سی ینا مناسب است

  • حسن حسن (4 آبان 1396 ساعت 05:40)

    فیات مال ایتالیاست.این ماشین فقط مونتاژ ایران هست.حتی فیلتر روغنش ایتالیایی هست.چینی از کجا آوردین؟؟؟

  • حسین حسین (25 اردیبهشت 1396 ساعت 08:46)

    اولا تولید ایران و چین نیست دوما تولید ایتالیا به سفارش ایران هست جهت معلومات عمومی مدیر سایت

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (25 مهر 1393 ساعت 13:46)

    تقریبا جلوی این خودرو کمی به رانای ایران خودرو شبیه

    محمدحسن محمدحسن (1 اردیبهشت 1399 ساعت 15:45)

    عزیز به نظرت درست تر نیس بگی رانا شبیه اینه نه این شبیه رانا

  • یوونتوس یوونتوس (1 مهر 1393 ساعت 23:03)

    تولید میشه واسه جهان سوم! واقعا متاسفم برای خودم.

  • مهران امانت مهران امانت (11 شهریور 1393 ساعت 19:45)

    واقعا حیف که تولید این ماشین متوقف شد

  • فوجیکس فوجیکس (28 مرداد 1393 ساعت 15:26)

    ظاهرش چه داخلش و چه بیرون هر چی باشه از این تیبا و پراید قشنگتره ! ولی خوب چینه دیگه !

    مهران امانت مهران امانت (11 شهریور 1393 ساعت 19:45)

    فیات اصالتا ایتالیایی هس
    طراحیش مربوط میشه به ایتالیا

    امید امید (18 اردیبهشت 1398 ساعت 10:12)

    شما به نظرم یه تحقیق راجب فیات و زیر مجموعه هاش انجام بدین :)))))

    هادی محمدی هادی محمدی (12 آذر 1398 ساعت 08:34)

    فیات قدمت ۱۲۰ ساله دارد و فیات سی ینا تمام طراحی ایتالیایی با مونتاژ ترکیه هست و تاکسی های ترکیه و روسیه فیات سی نیا هست

  • عابدینی عابدینی (14 مرداد 1393 ساعت 00:31)

    چینیه نه ایتالیایی.

  • مقصودی پور مقصودی پور (13 اسفند 1392 ساعت 05:14)

    یادم رفت بگم که این خورو فقط در ایران مونتاژ شد و دیگر تولید نشد و گویا خط تولید آنرا شرکت سایپا خریداری کرده ، اگر این خودرو تولید می شد جای خودروهای دیگر را می گرفت و بازار را ازان خود می کرد .

  • مهرداد مقصودی پور مهرداد مقصودی پور (13 اسفند 1392 ساعت 05:11)

    درود بر شما عزیزان ، من حدود 4 تا 5 سالی است که این خودرو را دارم و بصورت صفر از کمپانی تاپکو تحویل گرفتم ، بسیار خودروی خوبی است و من تاکنون حتی یک بار هم جهت تعمیر به تعمیرگاه مراجعه ننموده ام ، از خصوصیات بارز این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد : 1- مصرف سوخت بسیار پایین حتی از پراید هم کمتره 2- راحتی صندلی ها و فضای داخل خودرو 3-صندوق عقب بسیار جادار و با کاربرد زیاد

    رضا رضا (10 بهمن 1396 ساعت 13:59)

    ممنونم شماره نمایندگی فروش توسایت بزارین ایاتولیدمیشه چون قیمت زده 31000000

  • غمگین غمگین (11 اسفند 1392 ساعت 10:05)

    تولید میشه الان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    مهران امانت مهران امانت (25 مرداد 1393 ساعت 23:33)

    نه دوست عزیز
    سال 88 یا 89 بود که متوقف شد

خودروهای هم رده